Koncepcja zagospodarowania podwórka powstała w oparciu o wyniki konsultacji społecznych, przeprowadzonych wśród uczniów, nauczycieli i rodziców społeczności szkolnej (2016 rok). Na podstawie rozmów z użytkownikami oraz odpowiedzi z kwestionariuszy specjalnie w tym celu stworzonej ankiety, na terenie podwórka zaprojektowanych zostało pięć stref funkcjonalnych:
1) Strefa dzieci z klas 0-3, na którą składa się przede wszystkim istniejący plac zabaw. Zaproponowano tu likwidację metalowego płotu oraz dodanie pergoli zacieniającej. Do strefy tej należą także ogródki klasowe w formie podwyższonych grządek tzw. "keyhole garden".
2) Strefę dzieci z klas 4-6, zbudowaną z czterech pagórków o łączonej nawierzchni trawiastej, piaskowej i syntetycznej, wśród których umieszczone są urządzenia do zabawy (mostek drewniano-linowy, liny, schody, układy drewnianych bali).
3) Strefę aktywności sportowych, na którą składają się: tor do biegania, miejsce do jazdy na rolkach oraz dwa niewielkie boiska do gier zespołowych: koszykówki i piłki nożnej. W strefie tej ustawiony jest również stół do ping-ponga.
4) Strefę edukacji i integracji sensorycznej, rozmieszoną wzdłuż ścieżki pieszej łączącej boczną furtkę z budynkiem łącznika szkolnego. Zaproponowano tu usytuowanie paru prostych urządzeń dla edukacji sensorycznej dzieci niepełnosprawnych. Urządzenia te mogą również służyć omawianiu zagadnień fizyki dla wszystkich dzieci z klas starszych (np. powstawanie i długość fali dźwiękowej, częstotliwość rezonansowa etc.). Ponadto zaproponowano uzupełnienie istniejącej zieleni i utworzenie niewielkich ogródków (zagajników): zapachu, dotyku i smaku, zbudowanych z odpowiednio tematycznie dobranych roślin.
5) Strefę ciszy wskazaną przez dzieci w konsultacjach społecznych. To miejsce wyciszenia przede wszystkim dla dzieci z dysfunkcjami i miejsce indywidualnej rozmowy dziecka z nauczycielem. Utworzona jest z roślin o pastelowych, łagodnych kolorach i miękkich formach, które stanowić mają gęste ściany zamykające w środku miejsce do siedzenia.
Każdą strefę tworzą odmienne formy oraz zróżnicowane nawierzchnie (miękkie bądź twarde), ale wszystkie przenikają się i nie ma między nimi wyznaczonych wyraźnych granic poprzez dodatkowe ogrodzenia czy furtki.