Projekt obejmował modernizację wnętrz pasaży handlowych oraz strefy foodcourt w Centrum Handowym Matarnia w Gdańsku. Koncepcja zakładała uwspółcześnienie wyrazu architektonicznego przestrzeni wspólnych. Poprzez wymianę okładzin ściennych i sufitowych, autorską koncepcję oświetlenia, aranżację centralnej kawiarni oraz ujednolicenie form wolnostojących stoisk handlowych stworzono harmonijne stylistycznie wnętrze. Stonowane kolory, biel i jasne, drewniane lamele odwołują się do skandynawskiego designu.
Jednym z projektowych wyzwań było stworzenie jednolitych stoisk handlowych. Miały one spełnić wymagania ekspozycji drobnych towarów, jak biżuteria, telefony komórkowe, ozdobne opakowania czy kosmetyki. Zaproponowna forma architektoniczna jest wykonana z pełnych i przeźroczystych płaszczyzn, w różnych proporcjach podziałów.
INFORMACJE O PROJEKCIE
status: projekt koncepcyjny
lokalizacja: Gdańsk
typologia: obiekt handlowy - modernizacja wnętrz pasaży pieszych i foodcourtu
klient: IKEA Centres Polska
zespół projektowy: Marta Przybylska, Renata Pieńkowska, Tomasz Wieteska, Karol Sabalczyk, Piotr Linca (Xeno Lightening Concept)
powierzchnia: 1 870 m2
data: 2016